Inline-skaten

Heel Nederland beleeft veel plezier aan de schaats- en skatesport. De KNSB heeft veiligheid daarbij hoog in het vaandel staan, omdat de sport net als vele andere sporten risico’s met zich meebrengt. De KNSB ondersteunt sporters, trainers en verenigingen die hun verantwoordelijkheid willen nemen graag met advies waar je op moet letten als het gaat om uitrusting en veiligheid.
Uitrusting en veiligheid

Opening Inline-skate seizoen 2017

Het skeeleren zal starten op maandag 10 april 2017.

Inschrijven 2017
Voor het skeelerseizoen 2017 is de inschrijving voor het eerste en tweede uur alleen digitaal. Inschrijven kan tot 26 maart waarna de groepsindeling wordt gemaakt. Inschrijven kan via Evenementen>>Evenementenoverzicht>>Overige sporten. Voor vragen, neem contact op met Meta Windmeyer. Graag een nood telefoonnummer doorgeven aan Frans van Meggelen

Weeromstandigheden

Bij onverhoopt regenachtig weer of een plotselinge bui raadpleeg dan de site, rond 18.00 uur wordt een mededeling op onze site geplaatst over afgelasting.

Wedstrijden

De uitslagen van de wedstrijden (clubkampioenschappen en jeugdskeelercup).

Kleding
Zie hier informatie over de inline-skate kleding

Enkele belangrijke punten

• Tijdens de skeelertrainingen mag geen kleding worden gedragen die door de vereniging in bruikleen is gegeven.
  • Alle pupillen dienen bij de training altijd sportschoenen aan te hebben of mee te nemen, zodat als de baan nat is, er toch een droogtraining kan worden gegeven .

Veiligheid

Een noodnummer invullen bij eventuele ongevallen om de juiste persoon te kunnen bellen. Hiervoor ga je via het beveiligde gedeelte van de site naar Ledenadministratie--> Mijn gegevens---> Noodcontact.
De organisatie wil graag weten wie er in het bezit is van een EHBO diploma. Dit kan worden aangeven bij je persoonlijke gegevens.

Baanregelement

1. Tijdens de inline-skatetrainingen op de baan is het dragen van een helm alsmede van polsbescherming altijd en voor iedereen verplicht. Voor pupillen is kniebescherming ook verplicht.
  2. Men inline-skate altijd linksom (net als op een kunstijsbaan): dit is tegen de "klok in". Inline-skate nooit tegen deze richting in.
  3. Houd rekening met de verschillende snelheden tussen de diverse skeeleraars. De snelle rijders rijden aan de binnenkant van de baan (= linkerzijde), de langzamere aan de buitenkant (=rechterkant) van de baan. Ga tijdig naar rechts als je snelheid mindert of wilt uitrijden en kijk goed achter je voordat je dit doet. Tijdens het uitrijden houd je dus zoveel mogelijk de rechterzijde van de baan.
  4. Als je de baan moet oversteken: altijd de rijders voor laten gaan. Zorg dat men niet onverwachts moet remmen of uitwijken; hierop is een skeeleraar niet berekend.
  5. De deelnemers van het tweede trainingsuur moeten erop letten dat eerst alle deelnemers (m.n. de jeugd) van de baan kunnen gaan, voordat men gaat inrijden.
  6. Luister altijd naar de aanwijzingen van de trainers. Door hun ervaring hebben zij goed inzicht hoe het beste de veiligheid op de baan gewaarborgd kan worden.
  7. Alle gebruikers van de baan doen dit op eigen verantwoordelijkheid. Via het (schaats- of inline-skate-) lidmaatschap van de Schaatsvereniging Lansingerland is men (beperkt) verzekerd tijdens verenigingsactiviteiten d.m.v. een ongevallenverzekering. Nadere inlichtingen hierover kan men bij de inline-skatecommissie krijgen.

Contact

Pieter van Bergen (vz) inline@schaatsvereniginglansingerland.nl  of Meta Windmeyer metawindmeijer@hotmail.com
Totaal aantal bezoekers 4981 | Laatste Update 10-5-2017 08:02:12