Wedstrijd rijden

De wedstrijden voor pupillen en junioren C zijn altijd op zondagochtend vroeg (start wedstrijd 7.00 uur). Het is erg belangrijk om op tijd te zijn want als je niet op tijd bent, kun je de gemiste rit niet meer inhalen. Bovendien is het fijn om misschien nog even wat in te lopen, wat rek -en strekoefeningen doen en de tijd hebben om rustg je schaatsen aan te doen. Meld je bij een coach van onze vereniging. Deze geeft eventuele informatie en zorgt dat je op tijd het ijs op gaat. Op het gangetje voor de toiletten (gewoon beneden bij de ijsbaan) hangen de startlijsten. Hierop kan je zien welke rit je moet rijden. Meestal rijd je 2 ritten. Voor je naam staat ook wat voor kleur bandje je voor die rit om moet (de 2e rit is een andere kleur!). Zorg dus dat je altijd je 4 kleuren bandjes bij je hebt (geel, wit, blauw, rood). Deze zijn in ieder geval te koop bij Haitsma, Silverdome en bij de Uithof in de Omnisportwinkel. Deze zijn op zondagochtend vroeg nog niet open!

Op zaterdag is het raadzaam nog even de site van het Gewest Zuid-Holland KNSB te bekijken. Heel soms wordt er beslist dat de wedstrijd een kwartier eerder moet worden begonnen als er erg veel rijders zijn. Ook kan je dan al de startlijsten zien. Zo kan je dan al zien welke rit je moet rijden. Op de site staan boven aan icoontjes met langebaan, kunstrijden, marathon, enz. Klik op langebaan. Hierna zie je links op de pagina een lijst waarop ook wedstrijden/ uitslagen voorkomt. Hierop klik je ook.
Zoek dan de dag en tijd op en klik rechts op de startlijst.

De eerste keer is het handig om iets vroeger te zijn voor uitleg van de coach. Wie dit zal zijn is nog niet bekend.

Contact: Annemieke Liems  , tel: 010-5190940

Totaal aantal bezoekers 1351 | Laatste Update 12-1-2017 22:51:36